حداقل های لازم برای راه اندازی مک دونالد در آلمان

اولین بازخورد در مورد خرید فرانچایز مکدونالد این است که شما یک بیزنس را نمی خرید بلکه یک شغل را می خرید یعنی باید بسیار درگیرعملیات کسب و کار خود شوید.

و شاید برای کسانی که می خواهند چندین کسب و کار را به صورت هم زمان مدیریت کنند کار آسانی نباشد. استانداردهای مدیریت مکدونالد بسیار بالاست و آنها به این نکته که شما از عهده ی این کار بر می آیید یا خیر دقت زیادی می کند .

در سطح اروپا ، آمریکا و آسیا به صورت میانگین شعب مکدونالد درآمد متوسطی در حدود 157.000 یورو در سال خواهند داشت این ارقام بسیار نزدیک به درآمد متوسط مکدونالد در آلمان نیز می باشد مسلما این درآمد در خیلی از شعبه ها متفاوت است به عنوان مثال در مرکز شهر یا ایستگاه مرکزی شهرهای بزرگ آلمان درآمد شعب مکدونالد 500.000 یورو یا بیشتر نیز گزارش شده است.

mcdonald 

آیا فرانچایز مکدونالد ارزش سرمایه گذاری در آلمان را دارد؟

مکدونالد پرسود ترین شرکت فرانچایز دنیاست که در آلمان نیز از سال 1940 فعال می باشد و اکنون بیش از 1300 شعبه فعال در این کشور دارد، شعبه های بسیار زیادی از مکدونالد در شهرهای بزرگ و کوچک آلمان وجود دارد بطوری که معمولا می توانید یک شعبه آن را در همسایگی خود پیدا کنید، سیستم فرانچایزینگ مکدونالد به این معنی است که صاحبان هر شعبه می توانند امتیاز اجرای این کسب و کار را به ازای پرداخت هزینه ای به مکدونالد به دست بیاورند.

صاحب شعبه چه چیزی از مکدونالد دریافت می کند؟

در درجه اول دریافت یک مدل بیزینسی موفق که از سریعا شروع به درآمد زایی می کند که کلیدی برای موفقیت هر کسب و کاری است. اما فاکتورهای دیگری نیز دخیل هستند به عنوان مثال یکی از مهمترین این فاکتورها این است که مکدونالد دقت بسیار زیادی می کند که شعبه های آن در فاصله خیلی نزدیکی نسبت به هم قرار نگیرند.

به علاوه مکدونالد مسئولیت نظارت کلیه پروسه ساخت و تولید را بر عهده می گیرد، این شرکت یک سیستم کاری جامع و کامل برای کلیه پروسه تولید و ارایه خدمات از نقطه شروع دریافت مواد اولیه تا ارایه محصول عرضه می کند که به وسطه این استراتژی بخش بزرگی از کار و فرآیندی که یک کارآفرین در نخستین سال های شروع کسب و کار خود باید بپردازد حذف می شود چون توسط سیستم مکدونالد به صورت خودکار مدیریت می شود.

مکدونالد چه چیزی از صاحب شعبه دریافت می کند؟

قرارداد مکدونالد با صاحب شعبه بر اساس درصدی از سود خالص ماهیانه آن شعبه به صورت کمیسیون بسته می شود این مقداردر آلمان 5% می باشد همچنین مکدونالد درصدی از سود را نیز برای دادن اجاره بنا دریافت می کند که این مقدار 5% در آلمان است.

علاوه برآن هر فرانچایز موظف به پرداخت 5% از سود خود برای تبلیغات به عنوان مثال در تلویزین ملی می باشد.

صاحب شعبه، رستوران را از مکدونالد دریافت می کند ولی مکدونالد مسئولیت هزینه تجهیزات و نصب آنها را در زمان راه اندازی یک شعیه بر عهده نمی گیرد.

در نتیجه صاحب شعبه باید سرمایه اولیه کافی برای سرمایه گذاری در این بیزنس را داشته باشد.

macdonald

تعهد بلند مدت به مکدونالد

در آلمان مدت زمان قرارداد و همکاری با مکدونالد 20 سال می باشد این مسئله اطمینان خاطربزرگی برای صاحب شعبه ایجاد می کند ، ولی از طرف دیگر صاحب شعبه در معرض ریسک نیز قرار می گیرد زیرا چنانچه کسب و کار خوب  نچرخد خیلی هم راحت نیست که صاحب شعبه بدون هیچ مشکلی از قرارداد خارج شود ریسک مالی پروژه به طور عمده بر دوش صاحب شعبه است.

اگرچه شبکه ی بسیار عظیم شعب مکدونالد در آلمان، اروپا و کل دنیا به خوبی اثبات می کند که این کسب کار سودده است و به خوبی فعالیت می کند ولی مانند هر کسب و کار دیگر ستارت آپ، نمی توان برای آن تضمین 100% قایل شد.

مهارت های کارآفرینی ، توانایی و تجربه کافی در مواجهه با کارمندان و مشتری مداری مهم ترین مشخصاتی است که یک شرکت از صاحبان شعب انتظار دارد.

داشتن سوابق کاری در خصوص رستوران داری و یا مدیریت پرسنل نیز بسیار یاری رسان است. بدون در نظر گرفتن سوابق کاری یا تحصیلات آکادمیک، خصوصیات فوق به شما کمک می کند که در مکدونالد موفق باشید و موفق بمانید.